Sv: Om idiot-kurer, og hvorfor en tyr til sånne.
Det de fleste IKKE vet, er at vi på 'ekstrem-kurer' (inkl. lavkalori) ofte mister en betydelig mengde muskelmasse (som veier mye), mye vann og mindre mengder fett.
Men... Og med all respekt for din kunnskap, du veit sikker mye mer enn meg. Men en vesentlig del av poenget er at jeg setter meg sjøl i ketose før jeg begynner på dette opplegget. Og da bruker kroppen fett som drivstoff. Og når jeg da går på disse fire dagene, for det er ikke mer enn fire dager tilnærma uten mat av gangen, forbrenner kroppen hovedsaklig fett. Ikke muskelmasse. Og kroppen går ikke over på sparebluss i løpet av disse fire dagene. Jeg spiser jo litt på dag to og fire også. Og så er det altså to dager med rein ketogen kost, før jeg tar fire nye dager. Og så kommer ei uke med ketogen kost, inkludert masse salat før jeg gjentar første del, dag 1-10.
Og jeg tenker, hvis en faktisk ser på steinaldermenneskene, som det er så populært å sammenligne seg med, så trur jeg ikke det var uvanlig at de kunne gå i flere dager uten mat. De var jo fangstmenn, avhengig av hva som fantes a vlt å fange. Klart det kunne gå noen dager uten at de fikk noe.
Bare som en liten motvekt:-)
|