Sv: Om idiot-kurer, og hvorfor en tyr til sånne.
Har full forståelse for at man kan velge "å gi opp" - da suget overtar - men da har man jo tapt. HVA ER DET DU ØNSKER er jo spørsmålet - da må man faktisk også forsake noe (kan ikke få både i pose og sekk). Så spørsmålet blir til deg selv - skal du virkelig la "fristelsene" VINNE over hvordan DU ønsker at din kropp skal se ut?
Alt ligger i hjernen og NEI det er IKKE enkelt, men hva er vel det i livet? Men tror du må fokusere på målet; dvs. DIN GEVINST - DITT NYE JEG!
Likeledes tror jeg det er viktig at man også må akseptere at dette ikke er en slankekur, men en livsstil man selv har valgt fordi "dette funker for meg" og derav er viktigere enn fristelsene.
Livet generelt består av VEIVALG - fristelsene ligger alltid på lur - spørsmålet blir da hva forteller du hjernen din hver gang de oppstår!
Vel, så skjer det som de fleste opplever - man lar seg friste - hvilket ikke er umenneskelig - men det bestyr likevel ikke at fristelsene skal vinne - det er bare å fortsette videre og ikke se seg tilbake!
Så mitt råd til deg er at du setter deg ned og tenker nøye gjennom - HVA ER DET DU ØNSKER og deretter stå for det valget og de utfordringene dette medfører unansett hvilket valg du tar! Lag et et ark med fordeler og ulemper - skriv så din begrunnelse på HVORFOR du tar "ditt valg" og heng så dette arket opp på kjøleskapet - eller ha det et sted som du leser hver dag! Så bir du stadig påminnet om ditt valg og hvorfor du har tatt det.
Deltok for noen år siden på et seminar vedr. innarbeidelse av nye vaner - da fortalte kursleder at hjernen trenger en repetisjon over 90 dager før det har blitt en del av deg og ikke lenger trenger pushes.
ALT ER MULIG OM DU VIRKELIG ØNSKER DET - DET LIGGER I HODET!
Lykke til med DITT VALG!

|