Sv: Endelig noen som har skjønt det!
Opprinnelig lagt inn av Kristian
Betyr det at hvis jeg smiler eller flørter med en overvektig dame så kan hun ta det ille opp, rett og slett fordi hun ikke er vant til det. Nå ble jeg enda mer engstelig for å snakke med overvektige damer.
Hva er egentlig beste kommentaren av disse to? Nei se på tjukka, nå skal hun kjøpe potetgull igjen. eller; Hei Nora, Har du gått ned i vekt, så flott du er blitt.
Nå ser du tingene i et veldig overfladisk perspektiv Kristian. Dette med angst for nærhet ligger meget dypere. Men lad oss slå fast at det å være overvektig ikke automatisk er ensbetydende med å ha angst for nærhet/det motsatte kjønn. Der er mange årsaker (utenom det man putter i munnen).
Tror denne angst stammer helt fra barndommen, og øvrig at overvekt grunnlegges på et meget tidlig tidspunkt i livet uanset årsag. Det med nærhet kan være forårsaket i feks for mye kos og klapp fra voksne menn i familien. Ikke at det nødvendigvis er pedofile overgrep, men mye kjærtegn med barn kan overdrives og barnet kan føle det som et overgrep selvom det ikke var seksulet ment fra den voksne. Jeg personlig har ikke vært utsatt for seksuelle overgrep, men jeg husker min mor nesten kvalte mig i kjærtegn og i sin iver for å skulle kose hele tiden. Denne kosen (har jeg senere skjønt) var hennes egen kjærlighetsløse barndom som ble forsøkt dekket inn.
Det kan lyde helt sprøtt at "kvinner ikke liker oppmerksomhet", men bare husk en ting, det går meget dypere enn som så.
|