Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-06, 18:34   #192
Caxa
Medlem

Caxa sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 59
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Opprinnelig lagt inn av Nille

Du tråkker ikke mennesker ned i gjørma fordi om noen nå føler seg tråkka kjære deg.

Selv om ikke du mener det Nille er det tydeligvis noen som gjør, og det får stå for den personen....

At jeg skrev dere var feil av meg, jeg skulle ha skrevet oss ALLE..... Jeg trenger også å bli minnet på at det er jeg som skaper min egen hverdag og mitt eget liv.... Jeg tar mine egne valg, og kanskje var det feil å skrive det jeg gjorde, men jeg mener det jo????

Jeg mener at vi ALDRI skal glemme at vi lever nå, jeg mener at vi velger selv.... Jeg håper virkelig de fleste her inne setter seg godt til rette i stolen foran tv'n i kveld klokken 22.30 og ser "Døden er ikke min stil" på Tv2

Da kan man se en person som kunne tatt enkle valg for seg selv, og de fleste ville nok forstått hvorfor han tok den enkle veien.... Men dette er et menneske som har tatt steintøffe valg, og samtidig skulle jeg ønske alle kunne se historien Wenche Foss forteller om det å være en person de fleste ville tro har hatt ett enkelt liv....

Opprinnelig lagt inn av Anne

Dessverre er det sånn at stikker man hodet frem med kritikk, så må vi tåle å få litt "juling" tilbake. Så får være. Essensen av budskapet kan alikevel være en kime for noen, mens andre av oss har store sår som svir.

Jeg tar julingen jeg, den jeg har fått her på det åpne forumet er for meg helt greit, jeg visste jeg ville få reaksjoner nettopp fordi det jeg skrev ville treffe noen ganske hardt, ikke fordi det er de som fortjente det, men fordi enkelte er mer hårsåre og tar ting på en mer sårende måte enn andre... Det handler mye om dagsform, for enkelte dager tåler vi nok mer enn andre dager vi mennesker.... Sånn er det vel med oss alle? Derimot syns jeg ikke noe om endel av de andre tilbakemeldingene jeg har fått, fordi det føles som direkte personangrep, og uansett hvordan man leser det jeg har skrevet er det INGEN som er nevnt, og absolutt ingen spesiell som var grunnen til innleggene.....

Det rare er at det med valg har jeg skrevet om så mange andre steder, MANGE ganger i Mofe's dagbok blandt annet, og det har ALDRI ført til at noen har sendt pm og beskyldt meg for å tråkke dem ned i gjørma....

Dessuten er jeg villig til å påstå til den dagen jeg er borte vekk, MAN BLIR IKKE LYKKELIGERE FORDI MAN ER TYNN!!!!!!

Jeg har levd et liv med overgrep, med narkomane, med alkoholikere, med svik, bedrag, løgner, juling, you name it.... Men dette er ikke det som preger mitt liv i dag, fordi jeg kom til den erkjennelsen at andres handlinger er ikke noe jeg skal stå til rette for... Derimot må jeg stå til rette for konsekvensene av mine egne valg, og jeg kan ikke skylde mine problemer på ting jeg har opplevd, om jeg ikke selv er villig til å forandre det.... I dag kan jeg si jeg er stolt av den jeg er, til tross for alle disse tingene har faktisk Tone blitt en person jeg i dag ser på med respekt....

Dette er den beste lærdommen jeg kan dele med dere her inne: Dere alle har så mye å gi, hverandre og andre rundt dere, men mange av dere glemmer å gi til dere selv.... Se på hvem dere har blitt til tross for alle og alt som har skjedd med dere, vær stolt av at dere står oppreist, vær stolt av at dere ser deres egne begrensninger, vær stolt av at dere har kommet dit dere er, og vær stolt av at dere faktisk tørr innrømme at dere har et problem!!!!!! Når dere føler for å slå løs på dere selv for ting dere ikke mestrer se på alle her inne og ellers som bryr seg om dere.... Husk at for hver gang dere slår på dere selv sier dere at alle som faktisk bryr seg har feil, bare ikke du selv....

La deg selv bli det viktigste i din verden, være stolt av den du er, INGEN vil noensinne kunne gjøre den jobben bedre enn nettopp deg....

Så velg klokt for deg selv, du er for viktig i din egen verden til at du kan la den gå til spille....

Så til alle som syns at jeg enn en gang prediker, ja kanskje gjør jeg det, men uansett hvor lykkelig jeg er i dag har jeg vært i endel sko ingen ville ha byttet med meg, og jeg har gått den tunge veien selv om jeg er sterk og viljesterk, sta og egen.... Jeg hadde ALDRI noen som turde si disse tingene til meg dessverre, skulle ønske jeg hadde hatt det, så uansett hvor vondt det har gjort dere, det er jeg lei meg for, men midt inne i all den vonde kritikken dere føler dere har fått, var det en handling utført fordi jeg har tro på det jeg skriver, og uansett hva dere velger å tro, de sparkene var vel ment, for jeg setter umåtelig stor pris på dere alle her inne.....

Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat