Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-06, 10:07   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av polvott

Jeg merker nå at jeg har utrolig masse vann i kroppen. Jeg drikker masse uten å gå på do og jeg går enten opp i vekt eller ligger på det samme. Er det noen som vet hvordan jeg kan få kroppen til å slutte å lagre så mye vann? Det er litt ubehagelig også og jeg føler meg hele tiden så tung. Jeg vet at jeg mister fett og jeg er i ketose. Jeg skjønner bare ikke hva kroppen min tenker på. Hva skal den egentlig med bøttevis med vann da? Den kan jo ikke bruke det til så mye vettugt?

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har gått på Atkins eller hvor mange kilo du har å ta av. Men det er vanlig at kroppen holder på vann hvis den tror den får for lite mat. Når den så oppdager at den FÅR nok mat, slipper de vannet. Da kan du plutselig oppleve å gå ned et par kilo fra en dag til en annen.

Spiser du mat med mye salt i kan det også binde vann i kroppen.

Om det varer lenger enn to-tre uker ville jeg gått til lege, for det kan være fysiologiske årsaker til vannansamling/ødem. Og da er det jo kjekt å sjekke det ut !