Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-06, 18:18   #20
millah
Seniormedlem

millah sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 49
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Om idiot-kurer, og hvorfor en tyr til sånne.

Opprinnelig lagt inn av Karin

... For det første - noe du jo helt klart vet - Atkins eller Lindbergh eller andre lavkarbo-filosofier er IKKE "kurer". Man må faktisk endre hele sitt kostmønster. Og her er det ikke rom for "uff, nå i helgen gidder jeg ikke" eller "det kan da ikke være meningen at jeg aldri skal kunne..."

VIL du ned? Da må du gjøre noe for det. Legge om kostholdet. Ingen kur her - total omlegging! ...

Må bare kommentere... Jo, det bør være rom for "uff, nå i helgen gidder jeg ikke" og "det kan da ikke være meningen at jeg aldri skal kunne...". Hvorfor ikke? Jeg kjøper helt at det beste er å gjøre en livsstilsendring, men for at en slik livsstilsendring skal være overlevelig, må det jo være rom for å leve!

Jeg vil i alle fall aldri gi opp rødvinen min. Eller 70% sjokoladen. Eller en sjelden pizza eller muffins i ny og ne. Det er nettopp friheten, det at jeg vet at alt er lov, som gjør at jeg kan tenke meg å fortsette å leve på denne måten resten av livet. For det er jo det som er meningen, er det ikke?

Til slutt må jeg si at jeg er helt enig i a jojo-slanking er noe herk. Men så mener jeg også at absolutte forbud er nettopp det som fører til jojo-slanking...

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat