Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-06, 19:05   #21
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Om idiot-kurer, og hvorfor en tyr til sånne.

Opprinnelig lagt inn av millah

Må bare kommentere... Jo, det bør være rom for "uff, nå i helgen gidder jeg ikke" og "det kan da ikke være meningen at jeg aldri skal kunne...". Hvorfor ikke? Jeg kjøper helt at det beste er å gjøre en livsstilsendring, men for at en slik livsstilsendring skal være overlevelig, må det jo være rom for å leve!

Nå er dette engentlig helt utenom det denne tråden handler om, nemlig idoitkurer og opplegg til jojo-slanking, men jeg skal driste meg til å svare allikevel.

Ja, klart det skal være rom for å leve. Men hvis man holde seg unna disse tingene for å ta av, så må man også ta et valg, om man vil ta av eller om man vil "leve". Man må stille seg spørsmålet, - hva er det som er viktigst for meg akkurat NÅ. Skokoladen og vinen - eller det å ta av fortere ? På vedlikeholdsnivå er ikke dette noen problemstilling, da har man funnet SIN måte og skal ikke gå ned i vekt lenger...

Det denne tråden handlet om opprinnelig var at noen er villig til å kjøre kroppen sin til det ytterste uten mat noen dager og ellers mat med lite næring. Drit i om muskelmasse forsvinner, det viktigste er å ta av ! For disse er det ikke snakk om at de "vil leve" utenom. De er villig til å ofre muskelmasse og forbrenning på vekttapets alter, for å si det sånn !

Om man vil ha det som Ole Brumm, litt sånn "jatakk begge deler", så er det helt OK, men da må man også akseptere følgene, dvs. vekttap i et langsommere tempo, platåer med ukesvis med stillstand, - og kanskje vektopgang. Man må også akseptere at kroppen reagerer på sin måte, med "vondter" og følese av uggehet ! Så lenge man aksepterer dette, UTEN å få hysterisk anfall fordi vekta kanskje går opp en kilo eller to av og til, ja da må man jo få lov til å gjøre det på sin måte. Det er ikke andre som setter målet eller tidsfristen, det kan en bare gjøre selv.

Går man tilbake til å spise slik man gjorde før vil man legge på seg alt man har tatt av + litt til.