Sv: Om idiot-kurer, og hvorfor en tyr til sånne.
Opprinnelig lagt inn av millah
Kanskje er jeg litt Ole Brum, kanskje er jeg litt for snill mot meg selv iblant. Men det funker jo! Jeg mener at det ikke trenger å være så forbasket vanskelig å gå ned i vekt. Det er jo lett så lenge jeg har det gøy! Kanskje går jeg langsommere ned i vekt enn enkelte andre, men jeg føler meg frisk, opplagt, og mye mer optimistisk enn om jeg hadde nektet meg selv spisedagen i helga, for eksempel.
Men tilbake til Musikerens opprinnelige spørsmål: På en måte er jeg enig med Iset i dette at kurer, dietter eller kostholdsomlegginger nok ikke er løsningen... Noe mer har jeg egentlig ikke å si om den saken. 
helt enig med deg millah !
Så lenge det funker for deg er det den rette måten for deg.
Hver og en må finne SIN måte som funker for dem. Og så lenge det er en sunn og grei måte så bifaller iallefall jeg det meste. (Men jeg skriker nok opp når en idiotkur som jeg VET er skadelig blir presentert, klarer ikke å lavære !)
I de fleste tilfelle er det faktisk best å ta seg tid - og være tålmodig. Det er best for kroppen og mange ganger bst for psyken vår også. Erfaringsmessig er det de som ikke har hastverk som klarer å holde vekta etterpå også ! Og i en pefekt verden kunne iallefall JEG ønske at en spisedag i helga hadde funket for alle. Dessverre er det overraskende få som kan tillate seg slikt i en vektnedgangsfase. Eller dvs. - det er da man får konsekvensen og valget. Enkelt sagt vinglasset eller vektnedgang. Jeg er en av de uheldige som må være veldig forsiktig om jeg vil ned i vekt, - og noen ganger valgte jeg vinen og desserten eller kakestykket, noen ganger valgte jeg vektnedgang. Jeg syns jeg var heldig som hadde valget, for mange av medlemmene her inne betyr et kakestykke eller en sjokoladebit starten på en orgie som kan vare i flere dager, - ja uker eller mer ! Men det er et helt annet problem som trenger andre løsninger !
Tror jammen vi er enige der og jeg