Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-04, 21:21   #1
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs
Exclamation

Atkins-dietten: - Så kjedelig at den virker

Grunnen til at Atkins-dietten virker er fordi den er så kjedelig, mener danske forskere.

Forskerne fant ikke beviser for at å kutte ned på karbohydrater som brød og poteter og øke inntaket av proteinrik mat som biff øker energiforbruket.

Men forskerne tror folk som går på dietten velger å spise mindre, fordi maten er så lite variert og spennende.

- Suksessen til lavkarbo-bølgen kan skyldes restriksjonene i variasjonen av matvarer. Det ensformede kostholdet kan minske appetitten og mengden man spiser, sier professor Arne Astrup, som er ernæringsfysiolog ved RVA University i København til tidsskriftet Lancet.

Mozon.no, 07.09.2004

http://www.mozon.no/vekt_og_kosthold..._at_den_virker