Værsyk - hodepine - bare myte, eller?
Jeg har nettopp snakket med pappa, og nevnte i forbifarten at jeg hadde sånn hodepine, men at jeg mente at det var fordi jeg hadde drukket for lite. Han snakket om at han også hadde hodepine, og at han mente at han hadde det på grunn av været og trykket i luften, og at han mente at sånn type hodepine var arvelig.
Så tenkte jeg etter, og jeg mener å ha merket det før, at når været er som det er nå, så får jeg hodepine. Nå er det ganske tungt ute, overskyet og fuktig vær (iallfall her i Oslo).
Er dette bare tull? Noen som vet om det finnes noe forskning på dette, med hodepine i forhold til høytrykk/lavtrykk? Og om det er noe man selv kan gjøre for å forebygge?
Hodepinen min har vart siden i går kveld. Tok 2 paracet da, og det letnet litt. Våknet i dag med sterk hodepine, tok 2 paracet, men det letner ikke i det hele tatt. Det er foran i panna, og bakover mot toppen av hodet - om det betyr noe.
Det hjelper når jeg holder to fingre oppe ved nesa, liksom inn i øyehulen, men med en gang jeg slipper, smeller hodepinen tilbake.
Det kan selvsagt være spenningshodepine - men jeg mener at den type hodepine er annerledes, og at når jeg har det, så hjelper paracet - samt at det hjelper at jeg legger meg ned på senga og slapper av en halvtime.