Sv: Boken "Fettforbrenning" av Fredrik Paulun
Opprinnelig lagt inn av Begod
Denne tråden viser godt hvor håpløst det blir når man søker etter sannheten i forskning og andres erfaringer. Det er kun ens egne erfaringer med egen kropp som gir svaret. Vi må alle huske på mange har det bedre på et karbobasert kosthold enn de ville hatt det på et fettbasert kosthold, men det er absolutt ingen grunn til at vi som trives best på et fettbasert kosthold skal ta hensyn til deres erfaringer.
Hva mener du egentlig? Hva er det som er håpløst i denne tråden? hvordan kan man begynne på f.eks. lavkarbo hvis ikke det fins erfaringer rundt som andre kan dra nytte av? Jeg tror du må presisere svaret ditt hvis jeg skal forstå deg. Hva skal liksom være galt i å lese forskning og andres erfaringer? Det er jo gjennom bl.a. dette forum at jeg har dratt nytte av andres erfaringer, og det er jo viktig å stille spørsmål til ting man kommer over. Hvis ikke kan man jo stå i fare for å bli veldig sneversynt og ser bare til sin egen nese. Det er f.eks. gjennom sskaldemans erfaringer at mange får motivert seg til å prøve lavkarbo, eller gjennom atkins eller andre. Det virker litt på meg som om noen har bestemt seg for at lavkarbo er sannheten... men det er det jo ikke for alle. Men vi rører borti mange ting i kroppen vår gjennom å endre totalt på ting, og da er det viktig å høre hordan andre opplever det, om hvilke plager man kan få og hva man bør være forsiktig med. Noe av det som står her har du nok reagert på... så kom frem med det på en ordentlig måte
|