Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-06, 18:30   #5
Nett
Seniormedlem

Nett sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Induksjonsmat - friske tips ønskes

Jeg har også stått stille i over 3 uker, men nå har det løsnet igjen JIPPI Har gått ned 1 kg. siden mandag - totalt 10 kg nå. Jeg prøver å følge blodtypedietten (type O) i tillegg til Atkins induksjon.

Den siste uken har jeg kuttet ned på søtstoff - kun 1-2 extra tyggiser pr. dag, og kuttet ut all form for meieriprodukter også geitemelkprod. (bare litt smør noen ganger). Det var nok det som skulle til, for nå går det nedover igjenn. "Merker" også ketosen på kroppen; vondt i leggene, ånde, masse energi (har vært borte de siste ukene).

Her er noen av dagmenyene mine:

Frokost: (jobber med å finne en ny variant som metter like godt, orker ikke eggerøre)
* 2 speilegg+50 g. stekt kyllingskinke+1 stekt tomat
* 1 løvbiff med stekt tomat
* 1 hardkokt egg+100 g kyllingskinke+100 g salat+30 g paprika

Lunsj:
* Mine hjemmelagde karbonadekaker med litt salat eller gr. saker
* kylling eller entrecot med salat
* Salat med kylling, kyllingskinke, eller annet kjøtt
* Middagsrester

Mellommål:
*1 kyllingklubbe/1 lammekotelett/50 g roastbeef med 100 g stilkselleri og 30 g paprika.

Middag:
* I det siste har jeg spis endel "komplette" gryteretter (alt du trenger i en gryte) - lager store posjoner, enkelt å ta opp fra fryseren dersom du skal ha no i en fart:
1. Finhakket kyllingfilet+purre+spinat+brokolli.
2. Kjøttdeig+purre+paprika+tomat+div. krydder+brokolli.
* laks (gjerne pestomarinert)/seibiff/torsk helst stekt, eller entrecot/annen biff , servert med brokollimos og stekt portebellosopp
*tacosalat

Si ifra dersom du ønsker noen oppskrifter!!! Lykke til