Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-06, 23:33   #18
Zoë
Medlem

Zoë sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 54
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Sv: Boken "Fettforbrenning" av Fredrik Paulun

Opprinnelig lagt inn av Nille

Lavkarbo er ikke bare Atkins Induksjon, selv om både leger og forskere, journalister og andre syns å være av den formening.

Ja, det er utrolig slitsomt at så mange tror dette.

Mange går glipp av hvor bra lavkarbokost er bare fordi rullegardina går ned når de hører"Atkins" eller "Fedon" - og ordene EKSTREMT og HYSTERISK blinker inni hodene deres!

Det er veldig synd, og fører ofte til ufruktbare diskusjoner.

Min mor legger ut om hvor ekstrem jeg er, mens hun propper lillegutt med boller,sjokolade og potetgull....
For å tilby en sulten liten gutt mengder med hvitt mel, sukker og usunt fett før middag er jo en balansert og sunn diett....

Ja - lavkarbo er bær, frukt og fullkorn også.
Men de er ikke en del av en ketogen diett.
Når du var i ketose så lenge - tok du mye vitamin og mineraltilskudd for å veie opp for frukt & bær?

Jeg kjenner stadig konflikten lavkarbo vs sunnhet - jeg ser på banan, mais og gulrot som matvarer proppfulle av sunnhet, og kjenner motstand mot at dette skal vær fy-mat for en lavkarber.

Men alt til sin tid; noe må man ofre for å gå ned i vekt. Men min mening er at om man er normalvektig og ikke sliter med diabetes e.l, så skal man gjerne spise bananer - selv om de har høy GI.
Nettopp fordi de inneholder viktige næringsstoffer.

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat