Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-06, 01:02   #8
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Er det lov i Norge?

Omskjæring av jenter heter kjønnslemlestelse, og er ulovlig.
Omskjæring av gutter er lovlig også i Norge, men tilbys såvidt jeg vet ikke av det offentlige helsevesen.

I f eks USA og andre områder med stor jødisk befolkning, gjøres visst vanligvis omskjæring av en såkalt moyel (mohel), en mann som er spesielt opplært til det. Babyen får suge på en snipp av et tøystykke som er dyppet i vin like før eller etter at snittet skjer - ja, det er ETT snitt, man tager forhuden mellom to fingre og snipper - og det sies at babyen blir så forfjamset av vinen at den slutter å gråte.

Så har jeg lest meg til... Men jeg tror ikke jeg uten videre ville ha gjort sånt med MIN baby, som faktisk hadde en eksepsjonelt trang forhud som barn. (Men han er snart 29 nå da - og har ikke sagt annet enn at "det går helt greit" på spørsmål fra meg siden han var 12...)

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat