Lavkarbo som ikke virker. Trenger ekspertenes hjelp!
Hei! I ren frustrasjon søker jeg nå felleshjelp. Har holdt meg inne på dagboken min for det meste men nå føler jeg virkelig at jeg må ha hjelp for å finne ut av dette her. Jeg blir skikkelig demotivert, trist og fortvilet over hva som skjer her.
Jeg har gått på Atkins før, og hadd en vekttap på tretti kilo. Fungerte helt utmerket. Gikk jevnt og trutt ned i vekt bortsett fra helt på slutten hvor det gikk tregere. Jeg hadde så noen operasjoner, en rygg som ble litt dum, vekten gikk på igjen med ca. 10 kilo og jeg ble veldig lei av mitt eget speilbilde.Så jeg startet på nytt.
Nå har jeg holdt på i en måned. HAr gått på induksjon hele tiden. Motivasjonen min har vært på topp hele tiden da jeg skal ha mageplastikk om en måned. Jeg trener ca. 7-10 timer hver UKE. Kondisjon og styrke.
Jeg drikker for første gang i livet mitt nok vann. Dvs. 3 liter hver dag som er omtrent tre ganger mer enn hva jeg pleier å drikke. Og jeg drikker VANN. Ikke noe annet.
Jeg har holdt meg helt unna soya/frø/ "mel" i induksjonen. Jeg har forsøksvis også holdt meg helt unna koffein i perioden for å se om det kan gjøre noe.
Jeg har kuttet helt ut bruk av Ibux(som er det eneste sm.stillende jeg tåler) bortsett fra i dag hvor jeg trengte å ta en.
Forrige gang jeg gikk på Aktins, spiste jeg både Snuppelinebrød, drakk cola og tok smertestillende uten at det influerte på vekttapet.
Jeg har IKKE vannansamlinger i kroppen. HAr aldri opplevd platåeer i startfasen på Atkins som varer i fire uker.Jeg gikk ned to kilo første to ukene (dette var vann) men deretter ikke noe som sagt.
Jeg vet at hvis jeg øker treningsmengden så har det ingenting å si på vekttapet det heller. Har forsøkt på 21 timers trening pr. uke.
Jeg tisser på stix jevnlig og har vært i ketose absolutt hele tiden. Jeg føler at jeg gjør Atkins riktigere denne gangen enn forrige og likevel så skjer dette?
En frokost for meg består gjerne av egg og bacon samt agurk og fetaost.
Lunch består gjerne av kylling og litt grønnsaker, ost. Eller hamburger av karbonadedeig med ost og grønt.
Middag består av kjøtt eller fisk, grønt, cremefraiche sauser med champingnong. Eller rett og slett at jeg har spart alle grønnsakene mine og lager meg en gedigen feta og skinke salat.
Jeg spiser lite til hvert måltid. Blir for mett. Kjenner lite på sult følelse. Har en svært sjelden gang tydd til en atkins-bar hvis jeg har vært på farta og ikke kan ta lunchen min.
Spørsmål:
Hvis jeg spiser for LITE fett. Vil dette ha noe å si på vekttapet?
Hvis jeg spiser for lite generellt, vil dette ha noe å si på vekttapet?
Vil spising med tre timers mellomrom kunne booste forbrenningen min? (Vet at de bruker dette på f.eks. Grete Roede)
Er det noe annet jeg kan gjøre for å få litt gang i dette? Jeg mister jo helt troen på meg selv av dette.
Sist redigert av Carbokiller : 03-04-06 kl 18:28.
|