Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-06, 16:35   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo som ikke virker. Trenger ekspertenes hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Hvis jeg spiser for LITE fett. Vil dette ha noe å si på vekttapet?
Hvis jeg spiser for lite generellt, vil dette ha noe å si på vekttapet?
Vil spising med tre timers mellomrom kunne booste forbrenningen min? (Vet at de bruker dette på f.eks. Grete Roede)
Er det noe annet jeg kan gjøre for å få litt gang i dette? Jeg mister jo helt troen på meg selv av dette.

JA, Atkins og de fleste andre lavkarbo dietter funker ikke med for lite fett. For meg ser det ut som om du går Grete Roede/lavkarbo. Dvs. du spiser lavkalori/lavfett/lavkarbo. Erfaringer viser at dette ikke er noen god kombo og det er mange som har problemer med å ta av.
Det er ingen tvil om at lavkarbo funker aller best med høy fettandel.

JA, hvis du spiser for lite, - ikke nødvendigvis i mengde, men i fett og kalorier og karber så vil det absolutt spille inn på vekttapet. Kroppen din sparer på alle måter den kan. Tror bestemt at din har gått i sparemodus. Du spiser for lite kalorier (med erfaring fra GR vet du omtrent hvor du ligger ? Rundt 1000 ?), for lite fett (hadde du spist nok fett hadde du hatt nok kalorier også). Karbene ser ut til å ligge på et nivå rundt 20, så det er bra.

JA, det kan hende du vil booste ved å spise mindre og oftere, men jeg tror det aller viktigste er å omstille hjernen din til å akseptere at fett er OK. Tror den henger litt igjen i GR modus ?

Dette høres sikkert rart ut, men jeg lurer på om du kanskje trener litt i overkant i hva kroppen din har godt av. 7-10 timer hver dag / 21 timer pr uke ? Det var voldsomme greier. Kroppen kan bli skikkelig stressa av slikt. Og sett i sammenheng med hvor lite fett og kalorier du spiser er det ikke rart kroppen stanser opp og ikke vil ned i vekt. Jeg mener du ikke spiser nok til vanlige daglige aktiviteter, og med en slik treningsmengde er det spesielt viktig at du spiser ofte og nok !

Jeg har ikke løsning til deg kjære Carbokiller, men jeg tror iallefall mer fett og litt mindre trening vil gjøre seg. Jeg vet at du kan masse om dette kostholdet. Du har erfaringen. Det gjelder bare å sette erfaringene dine i system. Ikke vær redd for fettet og gi kroppen din en sjanse til å slappe av. 1-3 timers trening fordelt på en en eller flere ganger pr dag er mer enn nok. Og 3-4 ganget pr uke er også max. De fleste jeg kjenner som trener, trener 1.5 timer pr gang i snitt 3 ganger i uka. Det burde være nok !

Jeg er på vei ut dørene her og har dessverre ikke tid til å skrive/utdype mer. Men kanskje noen av momentene kan brukes til videre bearbeidelse ?'