Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-04, 09:56   #14
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

I journalen min har jeg skrevet at jeg på mandag "tok en Nille"; at jeg ble "satt på" Liothyronin og Levaxin. Var hos Roald Strand. Jeg var SVÆRT lite villig til å begynne med dette, for jeg syns det er "skumle saker". Grunnen til at jeg syns dette er skumle saker er at jeg har lært at hvis man tilfører kroppen tyroxin i form av medikamenter, så er det det samme som "å sy puter under armene på skjoldbruskkjertelen". Dvs. at den slutter å jobbe på egenhånd/blir lat siden hormonene kommer allikevel. Skjønner?

Snakket med Roald Strand om dette, men i følge han er dette en myte. I følge andre leger er det en sannhet.

Hvis R. S. har rett - så kan man jo se på medisinering som noe midlertidig, inntil kjertelen kommer seg og selv klarer å produsere nok hormoner.

Hvis de andre legene jeg har snakket med har rett - så er jo medisinering noe som må vare livet ut. Dette er jo det som står skrevet på alle nettstedene jeg har vært innom også. Også i foreningen.

Noen flere som har egne erfaringer eller synspunkter de ønsker å dele med meg?

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat