Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-04, 10:35   #15
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Jeg har ikke tenkt på det på den måten, jeg var bare glad for å få hjelpt. Jeg var glad det ikke var høyt stoffskifte, for en bahandlingen høres destruktiv ut den.

Dette er sitater fra en artikkel i Familien nr 6 i år, av doktor Grethe Støa Birketvedt. Artikkelen omhandler i hovedsak stoffskiftesykdommer i forbindelse med svangerskapet, men jeg oppfatter utsagnene å gjelde stoffskifte sykdommer generelt.

"Behandlingen påvirker imidlertid ikke selve sykdomsforløpet. Det går sin gang uansett hva som gjøres, .."

"Det er ikke noe vi kvinner kan gjøre for å forhindre utviklingen av sykdommen. Er kjertelen først ødelagt ved at den ikke kan danne mer av hormonet tyroksin, trenger en tyroksintilførsel resten av livet."

Kan godt faxe deg artikkelen om du vill.

Nå mener jeg å forstå at det er forskjell på betennelsessykdommer i skjoldbruskkjertelen (De kan gå over), og permanente defekter.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat