Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-06, 09:35   #2
sirimor
Seniormedlem

sirimor sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 60
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: noen som kan skatte greier???

Synes alltid det er fryktelig skummelt å svare på sånne greier, men kan ikke dy meg fra å prøve, so here goes nothing...

Tilgodebeløpet ditt er et resultat av flere faktorer. Du skal godskrives for foreldrefradragsbeløpet i sin helhet. Det skal du. Så er spørsmålet om hvor mye du har blitt trukket i forskuddskatt i 2005. For mye eller for lite. Det korrekte beløpet kan du regne deg til selv ved hjelp av tabeller i rettledningen til selvangivelsen.

Ikke helt sikker, men vet jeg har gjort det før i 'gamledager' da vi måtte fylle ut selvangivelsen selv. Da kunne vi fylle inn tallene våre og se om vi fikk tilbake eller ikke. Det pleide å stemme ganske bra.

Ihvertfall, det kommer litt an på beløpsstørrelsen på de variable fratrekkspostene dine, som f.eks. forskuddsskatt, om hvor mye tilgodebeløpet består av foreldrefradrag. En ting er sikkert (ups, nå ble jeg litt engstelig her), du blir tilgodesett med hele foreldrefradragsbeløpet, om kriteriene for dette forøvrig er oppfylt. Derfor penger tilbake.

Var det det du spurte om egentlig? Har ikke fagelig kompetanse her jeg, men synes slikt er litt interessant bare.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat