Tråd: Urinsyregikt
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-04, 17:16   #2
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Hei Ulvemor - du etterlyser andre med denne lidelsen og erfaringer med kosthold, og jeg svarer allikevel....

Jeg har - så langt tilbake jeg kan huske - hatt påvist forhøyet urinsyre de gangene det har vært målt. Jeg spurte min lege om sammenhengen mellom dette og det at jeg ofte har forferdelig vondt i leddene på stortåa. Fikk til svar at urinsyre ikke var noe de brydde seg om - ja faktisk så de bare bort fra de resultatene (hvorfor måler de det da????) og at hun rådet meg til å kjøpe større sko!!!

Jasså.

Da jeg var hos Roald Strand på mandag kommenterte han at jeg på prøveresultatene fra november i fjor også hadde forhøyet urinsyre, og spurte meg om det var gjort noe for å behandle dette. Trenger sikkert ikke si at han nesten gikk på ryggen da jeg fortalte hva jeg hadde fått beskjed om tidligere. Hva som skjer videre er jeg usikker på, men han så absolutt på sammenhengen mellom insulinresistens og urinsyre. Nå har jeg jo tatt nye prøver, og når jeg får svar på disse kan jeg kanskje gi deg nærmere forklaringer.?....?..... eller ikke.....?

Mange hevder forresten at det er gunstig å holde seg unna svinekjøtt hvis man har forhøyet urinsyre, og selv må jeg si at jeg faktisk kjenner forskjell om jeg spiser svin eller ikke.

Ikke vær oppgitt og fortvilet - og når du får prøvesvarene og forhåpentligvis et "behandlingsopplegg", så må du ta stilling til hvilke plager du skal konsentrere deg om først. Urinsyregikt eller PCOS/Insulinresistens. JEG hadde valgt det siste først - og sett hva som skjedde.

La meg høre hvordan det går med deg og prøvene dine da?!

fra Fedonisten

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat