Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-06, 00:09   #17
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Værsyk - hodepine - bare myte, eller?

Jeg blir ihvertfall månesyk Og jeg blir veldig tung og trøtt og får lett hodepine når det er lavtrykk. Regn om sommeren virker rensende og oppkvikkende på meg, mens regn om vinteren virker motsatt. Jeg blir "oppladet" av tordenvær! Ihvertfall når det virkelig bryter løs etter å ha vært lummert en stund.

Sitat fra Susanna (eller Sanna som hun kaller seg nå) Ehdin, i boka "Helbred deg selv" - kap 2 "Vi består av energi" (nemlig! ):

"Når solen skinner fra klar himmel, når det regner kraftig, ved en foss eller når man dusjer, dannes det negativt ladede ioner som har en beroligende og helbredende virkning på oss mennesker. Under storm og tordenvær dannes det i stedet positivt ladede ioner som kan forårsake alt fra uro, aggresjon, fysisk svakhet, apati, hodepine og andre smerter til pusteproblemer. Disse problemene kan begynne allerede tolv timer før uværet bryter løs, og man føler på seg at uværet vil komme. Når himmelen er dekket av et grått skylag, spesielt i november og mars, pleier jeg å si at "lokket er på". Hvis lokket er på i flere uker etter hverandre, merker man det virkelig på folks humør og på opphisselsen i trafikken!"

(Det var kanskje dette du også hadde lest, Zoë? )

Det står mer om både været og om elektromagnetisk stråling i kapittelet, men det får dere lese selv . De har den til 49 kr på bokklubben.no (den gamle utgaven). Bra bok som tar for seg mange aspekter ved helse .

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat