Tråd: Fett / UDO
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-06, 10:27   #4
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: fett / UDO

Han hevder vel ikke akkurat det, men synes det var en rar måte å skrive på.

Han skriver:

N-3 = omega-3 fatty acids include:

- ALA (alpha-linolenic acid; abundant in flax, and present in small quantities in hemp, walnut, soybean, and canola); given enough ALA to start with, the body converts ALA into SDA, EPA, and DHA in various tissues, according to need; conversion varies, depending on several factors, and ranges from less than 5% to 36% per day of the amount of ALA consumed;
- SDA (stearidonic acid; present in a few exotic seeds);
- EPA (eicosapentaenoic acid; parent of Series 1 eicosanoid hormones; found in fish oils);
- DPA (docosapentaenoic acid);
- DHA (docosahexaenoic acid; the major brain n-3; also found in eyeball (retina), red-brown algae, and fish oils).

ALA = Alpha-Linolenic Acid is the omega 3 (n-3) EFA.

(Klippet fra Appendix 1 her: http://udoerasmus.com/articles/udo/fish_oil.htm )

EFA står for essential fatty acid.. Derfor mitt spørsmål om fisk (EPA, DHA) er det eneste vi trenger siden det står at ALA er EFA og om vi ikke trenger ALA, SDA og DPA.

Sist redigert av Trolljenta : 06-04-06 kl 10:52.
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat