Begynte med Atkins for fire år siden. På oppfordring fra boken gikk jeg til legen for å sjekke tilstanden før jeg startet. Kolesterol, triglyserider og urinsyrenivå var ok mens fastende blodsukker var 7 altså på grensen til diabetes. Tre uker etterpå gikk jeg tilbake til legen for å sjekke igjen og legen lurte på hvorfor. jo jeg ville sjekke hvilken vei det bar. Alt hadde gått ned bortsett fra det gode kolesterolet. Første sommeren gikk jeg ned 15 Kg, neste sommer gikk jeg ned 9 Kg til og tredje sommeren 5Kg til. Da var det mange som mente at jeg var for tynn så jeg gikk opp igjen 6 Kg og holdt den vekten lenge, helt til nå i desember. da begynte kostholdet å skli litt ut og jeg la på meg 10 Kg. Grunnen til at det skle ut var nok på grunn av kaliummangel. Jeg følte meg småsyk hele tiden og da er det lett å ty til noe søtt. Nå er vekten på full fart ned igjen og jeg er i toppform. De tre første dagene må en være streng med seg selv for å klare dietten. Den tredje dagen kommer en i ketose og har en da alle mineralene tilstede i kroppen så er det ingen sak å unngå det søte og holde dietten. Har inntrykk av at det er verre for omgivelsene. Altså for de som skal lage mat til deg, hjemme eller når du er på besøk. Jeg spiser veldig mye ost og fløte på dietten. det er nok derfor kolesterolet bedrett seg