Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-04, 13:36   #20
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg bare MÅ lime inn symtomene på hypothyreose fra hjemmesiden til Merete det referes til i Mam's post. På symtomlisten nederst er de som er uthevet mine - og de som er grønne er de av mine som som har bedret seg med lavkarbokost. Det er spesielt hår og hud og trettheten som har bedret seg - det tror jeg må være fettet i kostholdet. Det "morsomme" er at ingen av legene har sett sammenhengen mellom mine ødemer og stoffskiftet ! Hm...... tenk om jeg kunne ha sluttet med vanndrivende !!

Here we go !

Opprinnelig lagt inn av Meretes hjemmeside

Du har kanskje lenge gått rundt og vært trett, uopplagt, merket at du har lagt på deg uten at det har vært forandringer verken i kosthold eller i aktivitetsnivå, menstruasjonen har forandret seg, du har ikke lenger lyst på sex.
Du "faller ut" i sosiale sammenhenger, du orker ikke være sammen med mange mennesker lenge av gangen, du greier ikke å konsentrere deg lenge av gangen, du er blitt tiltaksløs og apatisk, du snakker tregt, snubler i ordene og etter å ha snakket en stund begynner du å høres ut som om du har drukket.

Opprinnelig lagt inn av Meretes hjemmeside


Humøret er opp og ned, du er kanskje blitt mer depressiv og du gråter for ingenting, du sover mer uten at du føler deg uthvilt, håret ditt føles som, og ligner mest av alt på en høysåte og du er kanskje blitt mer rødmusset og tørr i huden. Du har kanskje "hjertebank" ( følelsen av at hjertet hopper over et slag).
Du har mer vann i kroppen og fingre som ligner pølser, ledd og muskler verker og du har vanskeligheter med å komme deg opp av sengen om morgenen?
Du mister kanskje mye hår, neglene dine er sprø og brekker lett? Du er blitt mer hoven over og under øynene?
Sjansen for at du har hypothyreose er stor. Legen din har kanskje også tatt blodprøver og funnet at alt er "normalt". Vel, så lenge symptomene er der så er du ikke frisk. I dag blir man behandlet ut i fra hva blodprøvene viser, og ikke ut i fra hvilke symptomer man har. Ergo - leger behandler ikke deg og dine symptomer, leger behandler blodet ditt.
Symptomer på hypothyreose.

<!--mstheme--><TABLE id=AutoNumber2 style="BORDER-TOP-WIDTH: 0px; BORDER-LEFT-WIDTH: 0px; BORDER-BOTTOM-WIDTH: 0px; BORDER-COLLAPSE: collapse; BORDER-RIGHT-WIDTH: 0px" cellSpacing=0 borderColorDark=#336666 cellPadding=0 width="84%" borderColorLight=#669999 border=1><TBODY><TR><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="51%"><!--mstheme-->Føle seg svak/utmattet<!--mstheme--></TD><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="49%"><!--mstheme-->




</TD></TR><TR><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="51%"><!--mstheme-->Ru/grov hud<!--mstheme--></TD><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="49%"><!--mstheme--><!--mstheme--></TD></TR><TR><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="51%"><!--mstheme-->Sakte tale (tro det eller ei, men når jeg er trøtt setter tunga helt krøll på seg - finner ikke ord etc,- se hukommelse)<!--mstheme--></TD><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="49%"><!--mstheme--><!--mstheme--></TD></TR><TR><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="51%"><!--mstheme-->Følelse av å være kald<!--mstheme--></TD><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="49%"><!--mstheme--><!--mstheme--></TD></TR><TR><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="51%"><!--mstheme-->Kald hud<!--mstheme--></TD><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="49%"><!--mstheme--></TD></TR><TR><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="51%"><!--mstheme-->Ødemer i fjeset<!--mstheme--></TD><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="49%"><!--mstheme--></TD></TR><TR><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="51%"><!--mstheme-->Forstørrelse av hjerte<!--mstheme--></TD><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="49%"><!--mstheme--><!--mstheme--></TD></TR><TR><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="51%"><!--mstheme-->Svekket hukommelse <!--mstheme--></TD><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="49%"><!--mstheme--></TD></TR><TR><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="51%"><!--mstheme-->Vektøkning<!--mstheme--></TD><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="49%"><!--mstheme--></TD></TR><TR><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="51%"><!--mstheme-->Blekhet på lepper<!--mstheme--></TD><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="49%"><!--mstheme--><!--mstheme--></TD></TR><TR><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="51%"><!--mstheme-->Hevelse i føttene<!--mstheme--></TD><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="49%"><!--mstheme--></TD></TR><TR><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="51%"><!--mstheme-->Dårlig appetitt<!--mstheme--></TD><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="49%"><!--mstheme--><!--mstheme--></TD></TR><TR><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="51%"><!--mstheme-->Kraftig menstruasjon<!--mstheme--></TD><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="49%"><!--mstheme--><!--mstheme--></TD></TR><TR><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="51%"><!--mstheme-->Døvhet <!--mstheme--></TD><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="49%"><!--mstheme--><!--mstheme--></TD></TR><TR><TD style="BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-BOTTOM: medium none" width="51%"><!--mstheme-->Smerter over hjertet

Tørr hud
Døsighet/apati
Ødemer på øyelokk
Minsket svetting
Tykk tunge
Grovere hår
Blekhet i huden (ikke sommer)
Forstoppelse
Hårtap
Tungpustet
Heshet (har trodd jeg snakket for mye jeg !)
Nervøsitet



¨
Nå skal jeg lese mer !!

<!--mstheme-->

</TD></TR></TBODY></TABLE>

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat