Lilla på stixen grunnet mye fettintak
Jeg er stort sett i en eller annen type ketose. Sjekker kanskje en gang innemellom og av og til to ganger om dagen avhengig av lyst og behag. Men så leste jeg et interessant innlegg om at hvis du bælmer i deg masse fett så vil automatisk stixen gå til mørkeste lilla. IKKE pga. du forbrenner ditt EGET fett, men fordi du forbrant av fettet du akkurat hadde inntatt. Mao. så vil mye fettinntak "lure" deg til å tro at du forbrenner av dine egen fettlagre (hvis man tar utgangspunkt i stixen) mens du derimot forbenner av det du akkurat har spist?
Er det noe sannhet i dette?
Jeg forsøkte meg litt i går. Hadde i tillegg til vanlig inntak også kjørt innpå en stooor appelsin, en kvart sjokolade m. fruktose (!), bringebær, samt peanøtter og lavkarbo kakao. Nå skal det uhorvelig lite ekstra karbo-inntak for meg før jeg spretter ut av ketosen. JEg må holde meg rundt 25. Derfor var dette et massivt inntak av karboser som skulle få meg til å sprette ut av ketose med en gang. MEN.... så heiv jeg innpå 3 dl kremfløte i pisket form sammen med bringebærene. ...og JA,..... det var FETT!
Ketostixen gikk rett ned på mørk lilla.
Så derfor undres jeg svært på dette her med fettforbrenning og stixen....
Kan noen svare der ute?