Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...
Opprinnelig lagt inn av Iset
Ja, jeg skal selvsagt jobbe intenst med den psykiske biten utenom uansett. Jeg skjønner hvor viktig dette er. Skal lese Dr. Phils bok om igjen, den er knallbra. Så har jeg "Når mat blir en besettelse" av Ellen Anker-Nilssen, som går på overspising, den er også knallbra. Og jeg har jo min kjære Fjonken her inne som hjelpe meg veldig. 

Men tror du ikke, Iset, at det hadde vært godt å få hjelp til den psykiske biten også? Har du snakket med legen om dette? Jeg tror det er slik for mange av oss at fedmen er et symtom, det er ikke hovedproblemet. Riktig nok kan dette symptomet bli så stort at det er et problem i seg selv men ... Jeg tror likevel det er utrolig viktig å ta "ondet ved roten", ellers tror jeg "nissen flytter med på lasset". En kan fort lure seg selv, ved å henge håpet om lykke på feil knagg ...
Livet er sammensatt. Selv har måttet ruske opp i ganske mye: Jeg har måttet overkomme psykologfrykten, jeg har måttet ta et oppgjør med Gud og Kristendommen - jeg beholt Gud men vraket Kristendommen. Jeg jobber på egnehånd, ved å lese og skrive, jeg får hjelp av proffejsonelle, delevis fysisk behandling, delevis samtale. Jeg "samtaler", diskuterer med gode venner.
Jeg tror, kjære Iset, at du også trenger et sammen satt og bredt behandlingsopplegg. Ikke det samme som meg, men sammensatt for å passe til deg, den du er og dine livserfaringer. Be om mer hjelp! Prøv ut muligheter som tilbys deg, men som kanskje til å begynne megd ikke virker tiltrekkende. Kanskje kan de være et riktig skritt på veien. Der frykten er størst, der er det kanskje mest å vinne ... Jeg ønsker deg virkelig alt godt, Iset!
Og jeg tror du har mange flere valg en dette:
Opprinnelig lagt inn av Iset
Drastisk? Ja, men når valget står mellom å gjennomføre en operasjon og få et liv, eller å leve i en jævlig tilstand slik som nå og sannsynligvis dø før jeg er 40, så er valget såre enkelt...

Sist redigert av guro : 19-04-06 kl 09:24.
|