Paprikas slankedagbok
Ok, nå åpner jeg også dagbok. Ikke mye og si om dagen i dag. Sprakk fullstendig i butikken i dag, og kjøpte meg et kolibriegg. (Påskemarsipan på tilbud burde vært forbudt) Nå har jeg så dårlig samvittighet. I går var jeg kjempeflink, det samme gjelder for i dag (Unntatt det deilige, men akk så ulovlige marsipanegget). Jeg prøver å trøste meg med at for kun litt over en mnd siden, ville et kolibriegg bare være brøkdelen av hva jeg kunne proppe i meg av godteri på en dag. Nå er det en skikkelig utskeielse med stor U. Siden jeg ikke har klart å gå ned noe enda av denne kuren, får jeg likevel ekstra dårlig samvittighet, og dømmer meg selv til evige pinsler. Siden jeg likevel skulle skeie ut, hadde det tross alt vært mye bedre å ta en Atkins-bar. Jeg prøver å holde meg langt unna disse, men de er tross alt bedre enn all verdens kolibriegg. (Næringsmessig, absolutt ikke smaksmessig)
Nå er kvelden her, og jeg lengter etter noe godt! Det er liksom noe med at når ungene er i seng, vil vi gjerne kose oss og ha litt voksentid. For meg hører det noe godt med til den tiden, og det har vært mye godteri for å si det sånn. (Det er jo en grunn til at jeg har gått opp alskens kg) Nå har vi begynt å lage en del is a la Iset med litt 70% sjokolade og ren kakao i, og det har vi unnet oss en liten skål av hver kveld. Fantastisk is! Den er virkelig god! Men nå som jeg har spist marsipanegg skal jeg selvsagt ikke ha noe mer godt i kveld. Sitter og drikker vann med sitron - faktisk ganske godt.
Dersom noen har forslag til lovlig kveldskos, tar jeg det i mot med glede og takk. Det er en liten porsjon av noe søtt jeg ønsker meg. (Jeg tror ikke jeg klarer å gjennomføre kuren hvis jeg ikke kan unne meg et eller annet godt på kveldene, men det trenger ikke å være en stor porsjon)
Hadde ellers en veldig trivelig vakt på sykehjemmet i dag. (Jeg er i praksis) Samtidig gleder jeg meg til å komme tilbake til studiene, slik at jeg får litt mer ro til å konsentrere meg om eksamenene som kommer på rekke og rad.

Paprika, mamma til to
|