Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-06, 09:58   #49
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: fitline yoghurt

Kjære Nøtta

Sett deg rolig ned. Pust med magen. I går skrev jeg følgende:

Hvis du spiser 100 gram fett – går du opp 100 gram vekt i fett da?
Når en kalv drikker fet morsmelk – vokser den da kun i fettmasse? Eller i mengden protein?
Hvis du ’tviholder’ på din måte å regne på – da kan umulig for eksempel Fedon-kost virke…. Der spiser vi da virkelig masse kalorier i form av sunt fett – men taper fettmasse allikevel.

Et av nøkkelordene er forbrenning….

Det unike med FitLine yoghurten er mengden melkesyrebakterier, sant? Hvis jeg uthever BAKTERIER, så begynner det kanskje å ringe noen bjeller……. Det er snakk om levende bakterier her vettu. Bakterier som lever, spiser – og som har forbrenning. DERFOR reduseres fettinnholdet.

I dag kan jeg - siden du fortsatt ikke skjønner hvor fettet blir av - legge til;

Når bakteriene 'eter og gasser seg' i yoghurtbasen under tillagingsprosessen, så spiser de fett. De er 'fett-etere' for å kalle det noe. Da blir fettet borte. Bakteriene legger på seg - men fett i mat er ikke det samme som fett i kroppen (det snakker vi om på mennesker også) - men 'vektøkningen' er i form av proteiner. Akkurat det samme som skjer med f.eks. en kalv som jeg nevnte tidligere (over her).

Skjønner du NÅ da? *tørker svetten - og gir snart opp.....*

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat