Sv: fitline yoghurt
Kjære Nøtta
Sett deg rolig ned. Pust med magen. I går skrev jeg følgende:
Hvis du spiser 100 gram fett – går du opp 100 gram vekt i fett da?
Når en kalv drikker fet morsmelk – vokser den da kun i fettmasse? Eller i mengden protein?
Hvis du ’tviholder’ på din måte å regne på – da kan umulig for eksempel Fedon-kost virke…. Der spiser vi da virkelig masse kalorier i form av sunt fett – men taper fettmasse allikevel.
Et av nøkkelordene er forbrenning….
Det unike med FitLine yoghurten er mengden melkesyrebakterier, sant? Hvis jeg uthever BAKTERIER, så begynner det kanskje å ringe noen bjeller……. Det er snakk om levende bakterier her vettu. Bakterier som lever, spiser – og som har forbrenning. DERFOR reduseres fettinnholdet.
I dag kan jeg - siden du fortsatt ikke skjønner hvor fettet blir av - legge til;
Når bakteriene 'eter og gasser seg' i yoghurtbasen under tillagingsprosessen, så spiser de fett. De er 'fett-etere' for å kalle det noe. Da blir fettet borte. Bakteriene legger på seg - men fett i mat er ikke det samme som fett i kroppen (det snakker vi om på mennesker også) - men 'vektøkningen' er i form av proteiner. Akkurat det samme som skjer med f.eks. en kalv som jeg nevnte tidligere (over her).
Skjønner du NÅ da? *tørker svetten - og gir snart opp.....*