Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-06, 00:22   #9
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Et alvorlig problem: Jeg er AVHENGIG av søtstoff

Eureca.. Så det er altså det jeg er.. En søtstoffnarkis.. Ante at jeg bare hadde flytta fra sukker til natreen.. Men har vel aldri innsett det bak de tjukke brilleglassa mine. Søtstoffslave.. Joda.. må nok innrømme at det går hard på natreenflaska mi om dagen. Og at Atkins sjokkisene har en særdeles sterk tiltrekningskraft på meg og at Pepsi Max er svært så fristende til ENHVER tid. Men så tenker jeg etter.. I dag har jeg ikke rørt en eneste Pepsiflaske. Jeg har ikke spist sjokkis og jeg har kun hatt i 4 dråper med natreen i kokosmelkkakaoen min.. og det kom jeg ikke på før nå gitt. Og jeg har ingen stoore symptomer på lavtstupende vannvidd heller.. Men det kan jo tenkes at jeg går bananas i morgen.. For i tillegg til søtstoffnarkomanien så er jeg blitt totalt avhengig av kokosmelkkakao.. Nåde den som røre kokosmelka mi.. ! Kan man bli kokosmelknarkis også mon tro???

Så nei.. jeg tror nok det er mange av oss. Mange forhenværende sukkerslaver som har gått over til søtstoffslaveri i steden. Det er jo bare å flytte litt på problemet.. Så her må det mannamot til for å komme ut av avhengigheten.. Jeg skal i allefall forsøke å kutte ned 1 dråpe av gangen i kokosmelkkakaoen.. Hva om dere kutter ned gradvis på deres søtstoffbomber. Total kutt med en gang funker i allefall ikke for meg. Jeg må trappe ned pent og pynterlig..

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat