Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-06, 10:50   #7
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Tolv vanlige slankefeil

Det er jeg enig i Scilla. Mange mister motivasjonen og gir opp før de engang har startet. Men det burde ha stått noe om type motivasjon også.. Mange slanker seg på grunnlag av ytre motivasjon. Ytre motivasjon er når man føler presset fra andre. Altså ikke fordi man føler man trenger det sjøl. Det siste er indre motivasjon. Slanker man seg kun med ytre motivasjon så mislykkes man ofte. Det er jo fordi man ikke tar utgangspunkt i seg selv og sine egne ønsker. Mange som tvangsslanker seg fordi samboeren synes en er feit. Eller fordi foreldre og venner mener en bør. Helt feil synes nå jeg da. Uten indre drivkraft og eget genuint ønske om vektnedgang (indre motivasjon) mister man mål og mening temmelig fort. Man gjør noe fordi andre vil. Ikke fordi en selv vil og ønsker og virkelig går inn for dette.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat