Sv: Trening av nedre magemuskler
[quote=Hege_]
Opprinnelig lagt inn av 114->92-95
Det er vel ikke flisespikkeri når mange tror at det er mulig å isolere nedre del av magen med ulike øvelser, det går dessverre ikke. Derfor burde de fleste fokusere på øvelser som belaster de rette (ikke riktige, men rectus abdominis) magemusklene!
Nei jeg tror ikke man kan isolere magemusklene, men det finnes jo øvelser som tar mer lavere på magen ELLER høyere på magen ELLER på siden av magen. Kan vi si oss enige? Jeg synes for øvrig også at det var en god betegnelse. Det var derfor jeg brukte den. Det var jo ikke meningen at man skulle krangle her da bare for at jeg brukte feil ord...
Det er ingen øvelser som tar mer på øvre eller nedre del av de rette magemusklene, det finnes derimot øvelser man kjenner bedre på nedre og øvre del av de rette magemusklene. De skrå magemusklene må man trene på en litt annen måte enn de rette magemusklene.
Personlig liker jeg den øvelsen jeg fortalte om tidligere. Det finnes også endel godt konstruerte treningsmaskiner for optimal magetrening uten at det skal gjøre vondt i korsryggen.
Ingen som krangler her
|