Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-06, 11:29   #14
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 55
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bør jeg bekymre meg?

Klart jeg vil svare!
Tarmtroll er flotte greier

Vi har hatt litt detektivarbeid hjemme hos oss. Alle de flotte svarene fra dere gjorde meg så sikker på at dette var noe vi må finne ut av, at a mor satte i gang med det samme.
Han har ofte løs mage/diare sier han. Og mye luft. Men han løper ikke på do slik som når man har blitt magesyk, liksom. Han går vel ikke oftere på do enn vanlig tror jeg.
Vi har bedt han om å tenke godt etter om det er andre matvarer som lager ubehag. Og ved frokosten i dag kom han på at han helst ikke drikker melk.
Og det har han jo rett i! Det er utrolig hva man ikke tenker over, men gutten har jo rett han. Og han sier det er fordi han får så mye luft i magen av melk. Aha! Er vi på sporet av noe her?

I tillegg sier han at det skummer endel når han tisser. Hvor mye har jeg ikke sjekka enda. Og at urinen lukter kamelpiss.
(Det forklarer meg mye for vi hadde en ganske nærgående opplevelse med en kamel i Løveparken i Danmark sist sommer....som tisset ja.....Grusom lukt ungene glemmer det aldri )
Men jeg har lagt merke til at det lukter en del når han har vært å tisset.
Jeg fikk han til å tisse på en urinstix i dag tidlig. Ikke ketostix men en sånn som sjekker proteiner, blod, osv. Han fikk ingen spesielle utslag annet enn litt på proteiner. Men nå brukte vi ikke urinprøveglass, så det er kanskje ikke helt nøyaktig. Han skal få prøve ketostixen min i kveld

Jeg blir litt rørt jeg, over gutten min. Det er tydelig at han har tenkt på dette, og lagt merke til små ting som han synes er "anderledes" eller ekkelt. Og så har han tatt konsekvensen av det. Som med potetprodukter og melk. Samtidig har jeg kjempedårlig samvittighet fordi jeg ikke har fulgt med godt nok på alle disse små tingene.

Tusen takk for alle gode tanker og råd fra dere! Det gjør så godt!!!

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat