Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-06, 12:48   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Operasjon - erfaring noen?

Jeg støtter alt Fedonisten sier, men kommer med en rask kommentar av mer praktisk art. Operasjon er vel ikke den optimale løsningen. Og absolutt ikke å anbefale som en "quick fix". Den fjerner symptomet ikke årsaken til din overvekt. I tillegg til at du har PCO(S) og på grunn av det vil ha problemer med å ta av, så er det for meg helt åpenbart at du nok har ødelagt forbrenningen din. Og å spise lite eller FOR lite vil iallefall ikke gjøre deg slank. Kroppen du går på sparebluss, - den sparer fordi du ikke tilfører den nok næring. Du er nødt til å legge om kostholdet og innarbeide sunne spisevaner uansett om du tar operasjon eller ikke. Om du har tenkt å klare å vedlikeholde vekt også, mener jeg.

Det beste for deg vil være å prøve å få igang forbrenningen din igjen ved å spise lite, - men OFTE. Og da balanserte måltider med proteiner, fett og antioksindanter/grønnsaker. Siden du er vant til å spise lite ville jeg kanskje ha gitt Ketolysekuren en sjanse. 15-20 karber til dagen. Les mer på www.ketolyse.no og å lese boka er et must. Kan bestilles på siden. Du må telle og måle litt i begynnelsen for å vite hva du får i deg. Er dette et problem er kanskje Lindberg bedre, - men det går jo litt saktere da

Om du har problemer med å spise fett anbefaler jeg MCT olje til hvert måltid. Flere har opplevd at det "fyrer opp" forbrenningen. Denne oljen går igjennomsystemet vårt forholdsvis fort og er både lukt- og smakløs. Kan tas med skje eller blandes i maten. Bestilles på apotek. (se http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=152570&highlight=MCT#post152570 ). I tillegg tror jeg også at naturlig progesteron kan være en god ide. Selv bruker jeg Progesta Care som fåes kjøpt på helsekost eller via nettet. Les mer her: http://www.progesteron.no/ .

Hva slags type kosthold du velger er igrunnen ikke det viktigste, men at du setter deg skikkelig inn i det på forhånd, og at du er "tro" mot kostholdet. Hvis det betyr så mye for deg å gå ned i vekt må du også være villig til å ofre noe - og jobbe for det. Og det tror jeg ikke du har noe problem med å klare. Du er realistisk og har pågangsmotet som trenges.

Uansett hva du bestemmer deg for så ønsker jeg deg lykke til !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat