Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-06, 09:12   #1
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Trøtt av karber?

Ved noen få anledinger har jeg fått i meg sukkerholding mat. Blant annet forvekslet jeg Pepsi Max med vanlig Pepsi. Det oppdaget jeg jo fort pga den sterke søtsmaken, så det var ikke mer enn en liten slurk jeg fikk i meg. Men like etterpå kom trettheten. En altoppslukende tretthet som fikk meg til å sitte der å gjespe og virkelig slite for å holde øynene oppe. Kunne ha sovna på flekken. Dette skjer hver gang jeg bommer litt og får i meg noe karbohydratrikt. Det være seg en sjokkisbit, en smak av vanlig is, en pommes frites. Det er ikke snakk om store mengder, men likevel slår det kraftig ut i form av trøtthet en halv times tid etter inntak. Er det noen som kan forklare dette fenomenet? Og er det sånn at dette kan indikere at jeg har svært lav tåleransegrense for karber. Jeg har måttet gå fra 20 til 15 karber for å få skikkelig ketose. Så hva betyr dette egentlig.. Har tatt sukkerbelastningsprøven og da lå jeg i grenseland for å få diabetes. Men det var før jeg startet med lavkarbo.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat