Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-06, 12:22   #14
Boxie
Medlem

Medlem siden: Apr 2006
Alder: 54
Boxie er ny på veien

Sv: Ketose på proteinrik mat- gunstig?

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Og jeg har et spørsmål til Boxie. Ser du kombinerer ketolyse og Lindberg. Har du fått god effekt av det? Innbiller meg at det blir litt kræsj i og med at Lindberg fordrer mer karber og mindre fett en ketolysekuren. Synes det er rart du blander sammen en ketogen diett med en ikke ketogendiett.

Godt spørsmål! Jeg følger ikke den vanlige lav GI-dietten som Lindberg er mest kjent for. Jeg fulgte den en stund, men det fungerte ikke for meg i den situasjonen jeg var i. Jeg har hormonell ubalanse og fikk ikke rettet opp dette. Det var jo mest min feil siden jeg ikke taklet balanse i måltidene, det ble litt for mye karbo og altfor lite protein og det endte med at jeg tapte muskelmasse. (klarte nok ikke å tolke begrep som "en sjelden gang", "innimellom" og "belønningsmåltid"....... det ble nok litt for ofte...... ).

Derfor anbefalte Lindbergklinikken ketogen diett. Så i 6 uker skal jeg spise 100 g protein og max 40 g karbo om dagen. Jeg spiser fett til hvert måltid, 1/2 avocado eller grønne oliven feks. Jeg vet at 40 g karbo er mer enn Atkins, men jeg er i ketose (i følge stixen). Da skal jeg visst tape fett, men ikke muskelmasse og forhåpentligvis få rettet opp hormonbalansen.

Jeg har holdt på sammenhengende i 10 dager så jeg har vel ikkje merket den store effekten enda. Har nok gått litt ned i vekt, men det kan jo være vann. Det positive er at jeg i allefall ikke har gått opp i vekt og jeg spiser dobbelt så mye som før (i kcal altså)! Jeg er like spent selv om dette fungerer eller ei. Krysser fingrer!

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat