Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-06, 08:29   #104
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Naboen til Torkil sitt grove soya protein brød

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Nå har jeg planer om å bake til helga.. Og da blir det detta brødet. Men har noen greie på hvor store brødformer som egner seg? Vi er to på på lavkarbo i huset og et brød vil ikke holde lenge. Så hvor store blir disse brødene? Som vanlig butikkjøpt kneip eller? Går det greit å lage storporsjoner av dette og steike 6-8 brød i slengen? Tåler deigen å stå på vent før den stekes, eller må den rett i ovnen?

Vanlige brød/formkakeformer går bra. Som formkneipp av størrelse. Husk bakepapir i formen. Kan med fordel stå en stund, men husk at deigen ikke hever særlig, så "what you see is what you get". Og å bake 6-8 brød i slengen vet jeg ikke om jeg hadde turt !