Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-06, 17:33   #15
Znicta
Nytt Medlem

Znicta sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Znicta er på en erverdig vei

Sv: Karbohydrater i hvitvin

Angående å spørre spesifikt, så var det det jeg gjorde i min mail til Vinmonopolet. "Jeg har kjøpt Bianco Da Tavola, fra TD'A, 12 %. Hvor mange karbohydrater er det i denne?" Og det medførte ikke annet svar enn det jeg pastet her. Hva vet vel forresten jeg om den er halvtørr eller tørr? Jeg er vindrikker, ikke vinkjenner. Det eneste jeg kjenner er om det er stygt eller godt. Ikke sant... For den som lurer på om Bianco Da Tavola er en bra vin, så er det IKKE det. Den har hint av surt vann med alkoholsmak. Og jeg var ikke alene om å synes det, så trelitersen ble stående urørt på festen. Men 1.4 Chardonnay 2003 smakte riktig så godt, og gled lett ned, både for Atkinsere og vanlige dødelige! Sikkert en grunn til at den koster 120 kroner flaska. Flott med spesifikt forslag om god vin med lite karber, det setter jeg pris på ettersom de flestes muligheter til utvidet vintesting er noget begrenset. Og ikke var de dyre heller?! Neste gang skal jeg visselig teste ut Canaletto Chardonnay Verdeca Og dette mitt spørsmål var min inntreden i lavkarbo.no's rike. Så takk Fjonken, nok en gang, var ikke klar over at det var en karbooversikt her engang, kremt (men det burde jeg jo ha skjønt). Men nå skal jeg rusle rundt her og lete det opp. Jeg lover

Znicta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat