Sv: Fjerning av amalgam
Opprinnelig lagt inn av mofe
Og her fikk jeg svar på det med hva man må passe på ifbm. selve utskfitelsen;
Scilla - hvis du leser dette - du snakket om C og E-vitamin, men her er det snakk om C-vitamin og selen...?
Det stemmer sikkert. Kan ikke huske hvor jeg leste om E-vitamin, mulig jeg husket feil. Selen er ihvertfall en kraftig antioksidant og i følge Knut Flytlie ("Vitaminrevolusjonen") virker den som motgift mot bl a kvikksølv. C-vitamin er også en kraftig antioksidant og kan binde tungmetaller og fjerne dem fra sentralnervesystemet.
Jeg fikk ingen beskjeder fra tannlegen da hun fjernet amalgamen, men jeg har tatt C-vitamin og selen i flere år, så antagelig hadde jeg tatt det da også (hvis jeg ikke var inne i en slurveperiode eller ikke hadde penger, men det husker jeg ikke). Hun tok alle på en gang (det var sikkert tre hos meg også). Hun hadde avsug, så det ikke ble noen innånding av kvikksølvdamp ihvertfall. Masse beskyttelsesgreier rundt munnen også. Men jeg syntes det var litt urovekkende at jeg ikke forberedt meg og tatt noe "innvortes" før alt ble fjernet i en fei...
Men jeg merket ikke hverken forverring eller forbedring av formen /sykdomsbildet mitt før og etter amalgamfjerningen.
|