Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-04, 08:38   #2
Carbokiller
Seniormedlem

Carbokiller sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

1000 karb.

1 kg grov sammalt hvete
1 kg grovt sammalt rug
2,5 dl linfrø
2,5 dl kruskakli
2,5 dl solsikkefrø
100 gr valnøtter
30 gr smør(meieriets)
150 gr tørr gjær
2 l vann

Samm. hvete: 34.4 pr. 100 g. = 344 karbohydrater pr. 1 kg
Samm. rug: 575 pr. 100 g= 575 karb. pr. 1 kg
2.5 dl linfrø=tilnærmet 0 da kroppen passerer linfrøene like hele
2.5 dl. kruskakli. Har ikke funnet noe i næringsmiddeltabellen om det! Hva står det på pakken din da??
2.5 dl. Solsikkefrø=10.7 pr 100 g. Hva veier 2.5 dl solsikkefrø?

Foreløpig har du et brød på 919 karbohydrater når du bare tar med melet. Brødet vil nok være på rundt 1000 karbohydrater totalt sett vil seg si. Når du ta finner ut hvor mye du tar av brødet ditt pr. måltid, så deler du 1000 på det. Kanskje du tar en tjuendedel av brødet pr. måltid? Da deler du 1000 på 20 og kommer opp med 50 karbohydrater.

Anbefales på det aller aller sterkeste å både kjøpe deg næringsmiddelkatalogen og evt. Lindbergs Gi-liste. Er nesten et alfra og omega hvis man lurer på ting. Eller spare på innholdsfortegnelsen på mel-posene så står det jo der.

Gi-lister har jeg ikke, da jeg ikke er Fedonist (ennå). Der får du sikkert hjelpe fra andre.
Godt at brødet smakte!

Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat