Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-04, 20:45   #10
Carbokiller
Seniormedlem

Carbokiller sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Jeg tror jeg må ha en annen Atkins bok enn andre her inne jeg. Har aldri funnet noe om at man skal begrense kreminntaket til 1 dl. Tvert imot så kan man bælme i seg så mye man vil så lenge man holder seg på det nivået man ennå går ned i vekt på eller under 20 karbos om dagen på induksjon.

Og når det gjelder sukkeralkoholer så håper jeg Nille bare mente dette på induksjonsdietten, for i min norske Atkins for livet står det klart at både fiber OG sukkeralkoholer skal trekkes fra karboinnholdet i matvarer. Derfor spiser jeg med god samvittighet nå f.eks. Lækerol (hvor er den svenske æ'en på tastaturet?)og tyggis. Fordi begge inneholder så mye sukkeralkoholer, som jeg trekker vekk at jeg står igjen med omtrent null i rene karbohydrater. Dessuten er det jo begrenset også hvor mye man klarer å dytte i seg av tyggis og da...

Jo mer jeg lærer om denne kuren, jo mindre forstår jeg. Særlig når de på Atkins hjemmeside går ut å ber folk som har problemer med å komme i ketose om å spise mere fett...
Noen ganger føles det som et rent under at jeg i det hele tatt har gått ned snart tolv kilo.

Jo mer jeg kan, jo mindre vet jeg.

Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat