Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-06, 23:38   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nettokarber??? Kan noen forklare?

Det er næringsinnholdet du må gå etter. Laktitol har normalt ikke innvirkning på blodsukkeret, har lav GI. Men OM det på næringsinnholdet står både sukkeralkoholer og sukkerarter (det kan være begge deler i) så er det bare snakk om regnestykke ! Jeg tror muligens jeg misforsto deg litt her jeg. Syns så tydelig du skrev at det sto sukkerart på næringsinnholdet. Aner ikke hvor jeg fikk det fra - for nå finner jeg det ikke .... Hvis det står sukkeralkohol på så spis i vei du. Da er det 2 karber pr 10 gram stykke...

Men teori er en ting - vi reagerer alle forskjellig, og man må prøve seg fram både mht vektstopp, ketose, magesmerter, diare osv. Og kanskje skal man tenke på den gammeldagse måten, at godis er på lørdagskvelden?

PS - presisering: Det er diskusjoner på flere lavkarbo forum om laktitol skal telles eller ei. Jeg teller det alltid fordi det kommer fra melkesukker, men det er jo opp til hver enkelt. Ser det står som sukkeralkohol noen steder og sukkerart andre steder. Da er det som sagt det som står på næringsinnholdet man skal gå etter..... Beklager om det er forvirrende

Sist redigert av Nille : 05-05-06 kl 23:44. Årsak: presisering
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat