Sv: Jeg er så deppa
Jeg har lavt stoffskifte siden 2003, og blir medisinert med Levvaxin 125 mg. Pga store helseplager har jeg nå gått ned over 30 kg siden i fjor, vesentlig ved hjelp av lavkarbo. Nylig fikk jeg endel bivirkninger på medisinen, som antydet overmedisinering, noe en blodprøve bekreftet. Og nå har jeg måttet redusere på medisinen, og bruker nå 100 mg. I tillegg har jeg fått masse energi og overskudd med lavkarbo. I fjor stod jeg på nippen til å utvikle diabetes type 2, men nå er blodsukkernivået helt perfekt. Likens har mitt høye kolestrol normalisert seg. Så alt i alt har dette kostholdet gitt mange helsegevinster til meg. Mulig jeg ville oppnådd det samme på en vanlig diett og, men forskjeller er at dette er en type diett det går an å leve med for meg. Har en lang karriere som jo-jo slanker, og har aldri holdt ut en slankekur mer enn max 3 mnd. Da har jeg følt meg sulten konstant, og tryna selvfølgelig ettertrykkelig i matskåla etter endt kur. Tror at lavkarbomat holder blodsukkeret mye javnere, slik at man slipper denne voldsomme sulten. Det sies at på Grethe Roede er det ikke noe problem, for da skal man jo spise så mye. Har prøvd det opplegget og, men må si at jeg var utsulta til enhver tid. Grønnsaker, frukt og supergrove knekkebrød metta ikke min munn. Men mange får det til på GR, så det er jo supert for de. Men tror vi må innse at vi mennesker er så utrolig forskjellige., og vi må alle finne ut hva som funker best for seg. For min del er lavkarbo en måte å spise på som jeg har adoptert for livet, fordi det funker og jeg føler meg vel.
|