Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-04, 12:10   #2
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Kopierte inn innlegget ditt fra journalen din jeg Guro. Håper det er OK...

Opprinnelig lagt inn av guro

Er litt irritert på meg selv fordi jeg er litt 'kje' i dag. Det var foreldremøte i barnehagen i går. Jeg har levert inn et forslag om å sette kosthold på timeplanen, begrense sukker ol. Det stod ikke på agendaen for møtet så jeg forberedte meg ikke. Så tok de det opp likevel, på en klønete måte. "Det er så moderne med sukkerfrie barnehager nå. Er det noen som her meninger om maten?" Håpløst hodeløse, misforstått snillistiske foreldre svarte "Det viktikgste for meg er at ungen spiser, at han trives. Og det er fint at dere koser dere." - Jeg ble tatt helt på senga (ja jeg er dum som ikke forberedte meg, jeg hadde levert inn et forslag) både av måte det kom opp på og ikke minst foreldrenes reaksjon. Jeg fikk sagt minimalt.

Opprinnelig lagt inn av guro

Nå er jeg frustrert over manglende kunnskap og interesse for barns ernæring blant foreldre. (OK, det er ikke lenge siden jeg manglet kunnskap selv - ikke at jeg kan så mye nå heller - men jeg har i det minste alltid vært litt interessert.) Så tenker jeg på hvor idiotisk det er at i verdens rikeste land skal så mange lide under feilernæring. Så irriterer det meg at jeg ikke har krefter til å 'frelse verden'. Og så irriterer det meg at jeg ikke kan akkseptere at jeg ikke har krefter til å 'frelse verden'.

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat