Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-06, 15:11   #38
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Herpesutbrudd - hvordan behandle?

Åh, supert Torkil - doktorlige råd er alltid velkomne!

Påsken (dvs. soling) er en veldig trigger for meg, om jeg har dårlig immunforsvar fra før av (og immunforsvar er jo et resultat av tusen faktorer, stress, psyke, kosthold osv osv) - så jeg kjøpte meg piz buin leppepomade med faktor 30 - og ikke noe utbrudd kom.

Den paragrafen du nevnte - så bra! Enda en grunn til å spare på apotekkvitteringer med andre ord.

Opprinnelig lagt inn av Torkil

På hud virker kremene litt dårligere på grunn av dårligere penetrasjon.

Mener du da hud som ikke i "leppehud"? Feks huden under leppene er der jeg oftest får utbrudd (evt. en blanding - overgang) - så ergo vil ikke Zovirax/Zovirkrem hjelpe så godt der, men bare på leppene (inkludert de intime?).

Ble litt forvirret jeg nå. Men det du sier er at Zovirax er et ok alternativ hvis det er fullstendig krise?

Og.. er det forskjell på Zovirax og Zovirkrem? Eller er det samme virkestoff, men bare forskjellig navn?

*hundre spørsmål*