Sv: flymat-lavkarbosubstitutt?
Opprinnelig lagt inn av Melania
jeg reiser med Star tour - der er det faktisk ikke lov å ha med medbrakt mat flyet.
Bare så det er sagt; Ingen flyselskap kan nekte noen å ha med mat så lenge folk ikke tåler/kan spise den maten de serverer/selger.
Det var en sak her tidligere hvor Sterling fikk en del kritikk på grunn av "forbud". De gikk senere ut og presiserte at dette selvfølgelig ikke gjaldt mennesker med allergier/intoleranser og/eller tilstander som gjør at de ikke kan spise flymat. Så bare ta med det det du vil du !
Jeg ville ihvertfall ikke spise hva som helst bare fordi jeg får det servert på et fly. Liker jeg det ikke så spiser jeg det ikke, får jeg vondt i magen av det spiser jeg det eller ikke - og skal jeg være vond/tung i hele kroppen i timevis av å spise det - ja da skal det søren meg ikke være flymat. Da skal det være et grapse godt måltid med mat jeg har lengtet etter å spise leeeeeeenge for at det i det hele tatt skal være verdt det.
Forøvrig syns jeg heller ikke at ferie=unnskyldning for å pigge skikkelig ut i matveien. Men hver og en må gjøre hva som passer for dem. Det er bare du som kan vurdere hva det er verdt for deg å spise/ikke spise etter din plan. Bare du kjenner konsekvensene på din kropp.
Det er jo begrenset hvor lang en flytur er. På lang flytur (6 timer +)har jeg hatt hatt med meg "wraps" av forskjellig slag. Av egg og salat med deilig fyll, av lavkarbo tortilla med fyll. Omelett (pizza quichen er perfekt til slikt). Eller en snerten litter tupperware skål med salat i porsjonsstørrelse. På lange turer kan man som regel også enkelt pille av det man ikke vil/kan spise og som regel er det alltid noe på brettet som lavkarbere kan spise uten problem. Tror det er cluet, å ikke lage noen big deal/problem ut av det. På turer under 4-5 timer trenger man strengt tatt ikke ha med seg annet enn litt snacks. Til og med en bar er akseptabelt i slike tilfelle. Masse gode forslag her i tråden.