Nå må jeg nesten fortelle - for flere av dere har rett.... Det ER en plastikk-te-skje som har smeltet/gått i oppløsning. Akkurat DET er kanskje ikke så spennende å legge ut i forumet - men HVORDAN den har gått i oppløsning er ikke mindre enn grusomt, oppsiktsvekkende, kvalmende, forferdelig og forhåpentligvis forbudt!
Som dere har sett av min signatur jobber jeg litt med kosttilskudd/helsekost og syns det er fantastisk spennende. Produktene er vannløselige og produsert og sertifisert etter GMP standard. Dvs. at produktene har samme sertifisering i forhold til "renhet" som medisin. At produktene er vannløselige gjør at jeg blant annet tar et omega-3 tilskudd som også er vannløselig og rent. For å sammenligne hvordan tradisjonelle omega-3-kapsler oppfører seg i vann i forhold til det produktet jeg bruker - ble det gjort følgende test:
2 omega-3 kapsler ble klippet opp og puttet i et glass med litt vann. Både kapslene og oljen ble lagt i vannet. En plastskje ble brukt for å røre i glasset, og skjeen ble stående i.... Etter 7 timer ser plastskjeen ut som på bildet. Den har gått i oppløsning og plastpartiklene flyter rundt i vannet sammen med oljen. Helsefremmende?
De av kapslene som ble testet som IKKE gjorde at skjeen løste seg opp, samlet seg til forholdsvis faste geleklumper. Litt silikon-aktige. Personlig syns jeg dette også er "små-skummelt". Spesielt siden jeg har fått vite om en person som ble lagt inn på sykehus med store mage/tarm problemer, og hvor problemet viste seg å være en fullstendig forstoppelse i tarmen av....ja nettopp kapsler. Gelatinkapsler.
Skremt hilsen fra Fedonisten