Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-06, 09:49   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Holdbarhet på MCT-olje

Jeg glemte engang en åpnet flaske bak i kjøleskapet og den smakte helt greitt flere måneder etterpå (dvs. den luktet eller smakte like lite som den gjorde da jeg kjøpte den). Men om den lukter eller smaker unaturlig skal du ikke spise/drikke den.

Tror også det kommer litt an på hvor "fersk" den er når du kjøper den. Jeg kjøpte en tysk MCT olje og den smakte fælt fra første dag.

1 ss MCT olje er ca. 14 ml. I en flaske er det 500. Om du da bruker 3 ss olje pr dag tar det 11-12 dager å bruke opp oljen. Om du bruker 2 ss til dagen tar det 17-18 dager. Så 1 mnd holdbarhet skulle uansett ikke vøre noe problem.

Holder meg til apoteket sin jeg....