Sv: sukker og karbofritt liv - mulig i lengden?
Hei bikini - så bra at du tar opp ting som er problematisk for deg! 
Du sier at du ikke kommer til å klare å leve et liv uten et eneste kakestykke (eller lignende, is, kjeks.. hva som helst.). Og det skjønner jeg - for det er jo helt urealistisk, iallfall i mine øyen. 
Og, du sier at du vet at du må leve på induksjon/ketolyse helt frem til du har tatt av alle kiloene. Det tror jeg også er urealistisk - igjen, i mine øyne.
Jeg tenker på - det virker som du ønsker å leve lavkarbo resten av ditt liv? For da spørs det hvordan du tenker på begrepet lavkarbo. Om det betyr Lindberg, Atkins eller hva.
Når det gjelder meg og mitt kosthold, så har jeg kommet frem til det at jeg ønsker å leve på mest mulig naturlig mat. Rene matvarer. Ikke posesupper, ikke pasta.. Ja, mat som er minst mulig prosessert. Og det er kanskje, i ytterste konsekvens, umulig - fordi da måtte man ha levet som jeger, og som jordbruker samtidig. Men man kan få det til, på et plan, uansett.
Dette blir kanskje et veldig usammenhengende innlegg, altså. 
Hvis jeg ser på de 2 siste månedene mine, så har ikke jeg kjøpt meg godteri. Bortsett fra de siste 4-5 dagene. Prisen min er høyt blodsukker, og 1 kilo opp. Det høye blodsukkeret, svingningene, gir innvirkninger på meg og psyken min. Og jeg vet det er dårlig for meg, men i de øyeblikkene jeg har kjøpt godteriet - så har det vært et bevisst valg. Det var for å trøste meg selv. Og det ga en trøst i øyeblikket, men konsekvensene var ikke verdt trøsten. På meg gir sukkeret direkte utslag i angst og uro - noe jeg ikke trenger der jeg er i livet mitt akkurat nå.
Som følge av dette godterikjøpet mitt de siste dagene, så har jeg nå fått enda en fornyet kunnskap om at sukker ikke er bra for meg. Det får for store konsekvenser for kroppen min. Godteri er ikke naturlig mat - og det er derfor det ikke er godt for meg. Og derfor blir det nå lettere for meg å fortsette der jeg har vært - å ikke kjøpe godteri, rett og slett. Jeg vet at jeg nå får noen dager hvor jeg får et sukkersug, men siden jeg har erfaringen med at sukker ikke er bra, så er det mye lettere å ikke gi etter.
Og - når det er sagt, så finnes det så utrolig mange alternativer også! F.eks når det gjelder kaker da. Hvis du skal arrangere noe, og vil servere kake - bake en lavkarbovariant. Ostekake f.eks, eller noe annet. Det samme kan du jo gjøre hvis du blir bedt bort og vet det skal serveres noe, ta med deg en kake.
Dette med forventninger med at det skal spises kake - fordi noe annet er frekt.. Jeg tror du trenger å tenke på motivasjonen din. Og ta et valg på forhånd. Om du vil spise et stykke, eller la være.
Og når det også er sagt.. så.. Husk å leve. Ikke la dette vekttapsjaget ta over hele livet ditt.
Og - jeg tror at med erfaring og kunnskap, så kommer alt dette naturlig. Det vil bli en del av deg, og du tenker ikke lenger at "hvor mye veier det der? hvor mange karber betyr det? hvor mange karber har jeg spist i dag, kan jeg spise dette?" osv osv.
Lykke til - og om du har flere spørsmål, fyr løs!