Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-06, 09:40   #9
Boxie
Medlem

Medlem siden: Apr 2006
Alder: 54
Boxie er ny på veien

Sv: Ketose - individuelle "betingelser"?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det ser ut til at de som trener - og/eller har høy forbrenning (heldiggriser) kommer fortere i ketose enn de som ikke trener og/eller har lav forbrenning. Kjenner folk som spiser rundt 20 karber ei uke for å komme i ketose, og de er i ketose opp til rundt 40. Mens trenerne/forbrennerne bruker et par tre dager rundt 30 og gjerne kan være i ketose til langt over 60 tallet.

Det har vel også noe med kroppskjemi å gjøre ....

Ja, dette er nok svært individuelt. Jeg trener hver dag, mellom 7-10 timer per uke, og klarte ikke å komme i ketose. Jeg ble bare utmattet og sur i kroppen så fort glykogenlagrene ble tømt og kroppen NEKTET å forbrenne fett. Etter 16 dager uten energi måtte jeg karbe meg opp. Jeg ønsker nå å satse på lavkarbo, ikke ketose. Er redd for at det blir en halvveis-dårlig løsning som gjør at jeg lever på ketose-nivå når det gjelder karber i flere dager for så å karbe meg opp når smertene kommer. Dette er sikkert ikke lurt? Bill mrk Rådvill.....

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat