Tråd: kalorier
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-06, 17:52   #6
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: kalorier

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Lavkalorikere sverger til dette. Og det må de for å kunne kjøre optimalt på sin form for diett. Men det blir styr når de forsøker å overføre lavkaloriprinsipper til lavkarbekosthold. Det lar seg ikke gjøre rett og slett fordi disse to filosofiene ligger i hver sin ende av diettspekteret. Så de prinsipper som gjelder for den ene filosofien kan ikke benyttes i den andre og omvendt. Dersom en lavkalriker skal adoptere ideen om at fett er sunt vil hele lavkaloridietten gå i vranglås. Sånn er det vel også dersom vi lavkarbere skal adoptere kaloriprinsippet.. Da går vår filosofi og vår diett i vranglås..

Dette blir litt som om en bilmekaniker skal forsøke å reparere biler med sytråd og nål og en skredder sy klær med skiftnøkkel..

Ikke helt enig i dette jeg heller... jeg bruker F2-plann diet som utgangspunkt for hvordan jeg spiser, og det er en kostholdsfilosofi som går på lav GI-prinsipper og prinsipp om lavt fett, og lavt på kcal.

Kalorier er en måte å måle energi på, (det tar en kcal å varme opp en liter vann en grad)

følger du feks atkins, så går man på mange måter ned på kcal også. Man spiser feks ikke chips, som inneholder masse kcal så selv om man ikke teller kcal og bruker det som metode for å gå ned i vekt, så vil man unngå en del kcal...